راهنمای خرید محصولات

چگونه سایز مناسب کیبورد را انتخاب کنیم (60%, 65%, TKL, 100%)

چگونه سایز مناسب کیبورد را انتخاب کنیم (60%, 65%, TKL, 100%)

فهرست مطالب

چگونه سایز مناسب کیبورد را انتخاب کنیم (60%, 65%, TKL, 100%)

تاحالا براتون سوال شده چند نوع سایز کیبورد وجود داره و اینکه چه استفاده ای دارند و به درد بخور هستند یا نه ؟ امروز میخوام در این مقاله یه توضیح کلی بدم که بهترین و مناسب ترین سایز کیبورد خودتون رو پیدا کنید.

کیبور های سایز کامل (100% Full size)

شروع کنیم از کیبورد های سایز کامل یا همان (Full Size) که پر استفاده ترین و پر فروش ترین کیبورد توی دنیا است که تمامه آپشن ها و دکمه ها در آن وجود دارد. این کیبورد دارای کلید های نام پد در کنار، کلید های F در بالا، کلید های home cluster (home, insert, delete, page up, page down, …). نقطه قوت این کیبورد آپشن هایش است که تمامه نیاز های یک فرد به صورت کیلید های مفرد وجود دارد. این کیبورد ها برای تمامیه کار ها به راحتی قابل استفاده هستند. برای کسانی که اولین بار مخواهند کیبورد تهیه کنند پیشنهاد من کیبورد های فول سایز است.

کلا طراحی و آپشن های مختلفی از کیبورد ها وجود دارد که بیشتر مواقع شما این طراحی ها را در کیبورد های سایز کامل میبینید. این آپشن ها شامل درگاه کابل های اضافی، دکمه های دیجیتالی، دکمه های کنترل ویدیو و صدا و … . بیشتر کیبورد ها سایز کامل دقدقه ی کامپکت بودن یا همان فشرده بودن را ندارند پس بسیاری از کیبورد های گیمینگ یه سری دکمه های قابل برنامه ریزی اضافه دارند.

کیبرود های فشرده (1800 Compact)

این نوع کیبورد ها دارای تمامه کلید های فول سایز هستند فقط فاصله ی جدا کننده ی بین کیبورد ها حزف شدند. این عمل باعث ایجاد یک کیبورد جمع و جور شده که برای افرادی که بک کیبورد با دکمه های کامل ولی جمع و جور میخواهند مناسب است.

کیبور های (TKL (Ten Key Less

مورد بعدی کیبورد های TKL هستند که معنی آن کم شدن 10 کلید از کیبور هستش که حقیقتا بیشتر از 10 تا است. فرض کنید از یک کلید سایز کامل دکمه های نام پد کناری را بکنیم. این کیبورد ها مثل کیبورد های سایز کامل دارای دکمه های F در بالا دکمه های home cluster. این عمل حزف کلید های نام پد باعث سبک شدن، جمع و جور شدن و باز شدن فضا برای حرکت موس میشود که امروزه تمامیه سازندهگان کیبورد های گیمینگ دقت بیشتری برای فروش این نوع کیبورد گذاشته اند چرا که این نوع کیبورد ها نه تنها یک محصول جمع و جور و سبکی هستند بلکه فضای زیادی برای حرکت بیشتر موس نیز اراعه میدند.

کیبورد های %75

همین طوری گه به سمت کوچک تر شدن کیبورد ها ادامه میدهیم، اسم های کیبورد ها از اینجا به بعد حزف میشوند به جای انها از اعداد یا درصد اسفاده میشود. امروزه کیبورد های %75 بیشتر و بیشتر در حاله معروف شدن هستند چرا که به طور ساده این نوع کیبورد ها جمع و جور شده ی کیبورد های TKL هستند، فاصله ی اضافیه بین کلید های F و home cluster حزف شده تا کیبورد سبک تر و کوچک تر شود. در کناره این تغییرات کلید های Space bar و Shift سایز کوچک تری به خود گرفته اند بنابر این پیدا کردن کی کپ های جای گذین برای این کلید ها دشوار میشود. از نظر کارایی کار خود را بسیار خوب انجام میدهد اگر یک کیبوردی میخواهید که بدونه از دست دادن کلید های F و کلید های home cluster، کیبورد کامپکت با جمع و جور باشد، کیبورد های %75 برای شما گذینه ی بسیار مناسبی است.

کیبورد های %80

کیبورد های %80 به طور ساده همان کیبورد های %75 هستند  با این تفاوت که کلید های F که در بالای کیبورد قرار دارند را با بقیه ی کلید ها فاصله داده اند که این عمل باعث شده این کیبود ها بین کیبورد های
TKL و %75 قرار بگیرند.

کیبورد های %65

سایز بعدی کیبورد های %65 هست که چیدمان شبیح به %75 دارد. ولی بدونه کلید های توابع (کبید های F، کلید های home cluster) که این کیبورد را تبدیل به کیبورد خیلی کوچک و جمع و جور میکند. کلید های توابع در این کیبورد داخل خود کلید های اصلی کیبورد طراحی شده که که معمولا با فشار دادن کلید FN فعال میشوند. هدف از جدا شدن این عناصر این است که هم همل و نقل این کیبورد را بسیار ساده میکند و هم بیشترین فضا برای حرکت موس را فراحم میکند که توی بازی ها FPS خیلی کار امد دارد. اولین عیب این نوع کیبورد کلید های توابع ان است که برای فعال سازی نیاز به دکمه ی فعال ساری دارد اما اگه شما نیاز به این کلید ها ندارید انتخواب بسیار مناسبی برای شما است. دومین عیب این کیبورد کی کپ های غیر استاندار هستند که بیشتر این نوع کیبورد ها برای کم کردن فضای بیشتر، کلید های کوچک تری نصبت به استاندارد کی کپ ها استفاده میکنند که باعث میشود جایی گذین کردن کی کپ ها را بسیار دشوار کند.

کیبورد های %60

این کیبورد های %60 محبوبیت زیادی دارند چرا که چیدمان کلید ها استاندارد هستند. ساختار داخلیه این کیبورد همانند کیبورد های سایز کامل است چون که تمامیه دکمه های توابع داخل کلید های اصلی طراحی شده که معمولا با کلید FN  فعال میشد. همانند این کلید ها، پیکان ها (Arrows) و کلید های home cluster نیز داخل کلید های اصلی قرار دارند. این کلید ها شاید در استفاده اولیه کمی اذیت کننده باشند ولی با مرور زمان به راحتی میشود به همه ی انها عادت کرد. نقطه فوت این کیبور بر میگردد به کوچک تر شدن آن که فضای بیشتری برای حرکت موس فراحم میکند که برای بازی ها عالیه. تنها عیب این کیبورد کلید های درون ریزی شده ی آن است که دست رسی به انهارا دشوار کرده. شما کاربری هستید که نیار به هیچ کدام از این کلید ها ندارید و کوچک بودن کیبورد برای شما مهم است این کیبورد باید کیبورد مورد علاقه شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

خانه
فهرست
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من
video sex blue porngugu.mobi vtrahe
kanada sex vidoes flexporn.net mallu sex movies
six vidoe com porn-tube-box.mobi orissa sex
malayalam sexe xtubemovies.info nude girls india
نيك زوجات arabsexflesh.com فيديو اباحي
xnxx bollywood actress orgymovs.net sexitelugu
chat bolo zeloporn.com painfull porn
telugu sexy vidios anybunny.pro youjizz india
la vida lena november 26 2021 full episode teleseryeepisodes.com apoy sa langit july 2 2022
some videos of sex orangeporn.info rajasthani sexy bf
3gp kings. com mybeegsex.mobi sunnyleon porn
savitha reddy 3porn.info ananya hot
ketala sex pornudetube.mobi telugu actress xnxx videos
سكس مترجم في الحمام pornotane.net نيك كويتى
age of razzak khan baxtube.mobi softcore99