راهنمای خرید محصولات

آشنایی کامل با سوئیچ های کیبورد

آشنایی کامل با سوئیچ های کیبورد

فهرست مطالب

آشنایی با سوئیچ های کیبورد

مهم ترین قسمت توی انتخاب کیبورد، سوئیچ هاشه که انواع مختلفی رو ازش توی بازار میتونید پیدا کنید. در طول سال های گذشته نسبت به نیاز مصرف کننده انواع مختلفی سوئیچ ساخته شده.

یه سری از افراد دوست داشتند که کیبوردشون کلیکی باشه یه سری دیگه دوست داشتند نرم باشه یه سریه دیگه هم جفتشو میخواستند. پس شرکت های سازنده با توجه به خواسته مصرف کننده همه نوعشو ساختند.

حالا توی این مقاله من میخوام بهتون کمک کنم که سوئیچ مورد علاقتون رو پیدا کنید.

سوئیچ چیه ؟

سوئیچ ها مکانیزم کلید های کیبورد هستند که تشکیل شده از یک محفظه، یک فنر، یک ساقه و بعضی هم مثل میله‌های کلیک اند. حالا ما میتونیم روی چند تا از این قطعه ها تغییرات ایجاد کنیم که این تغییرات گزینه های متفاوتی برای ما ایجاد میکنه مثل میزار فشار مورد نیاز برای فعال سازی کلید، میزار صدای ایجاد شده، مسافت مورد نیاز برای فعال شدن کلید و دیگر امکانات.

عملا تمامه کیبورد های مکانیکال این اجازه رو به ما میدند که کی کپ ها رو جدا کنیم. و همچین تعداد زیادی هم حتی این اجازه رو میدند که سوئیچ هارو هم جدا کنیم. اگه هم همچین امکانی نبود حتما موقع خرید میتونید به راحتی انخواب کنید که چه نوع سوئیچی میخوایید. پس بنابر این خیلی مهمه که قبل از خرید کیبوردتون اطلاعات کافی از سوئیچ هارو داشته باشید.

انواع سوئیچ ها

در کل امروزه سوئیچ ها توی سه دسته خلاصه میشن. که نسبت به مشخصاتشون یا خطی ( linear ) یا لمسی ( tactile ) یا هم کلیکی ( clicky ) هستند.

 

Cherry MX Switch Comparison

Cherry MX Switch Comparison

 

سوئیچ های linear معمولا این نوع سوئیچ احساس خیلی نرمی داره و حرکتش ثابته و هیچ بازخورد لمسی نداره یعنی صاف میره پایین صاف هم میاد بالا. کلیدی که فشار میدید موقه ای فعال یا ثبت میشه که کلید کاملا به پایین برسه. چون این سوئیچ ها موفع فشار هیچ بازخوردی ندارند و به راحتی سر میخورند. بیشتر گیمر ها ترجیهشون همین نوع سوئیچ هست که رایج ترین نوعش هم Cherry MX Red است.

سوئیچ های Tactile ساختار مشابه به linear دارند ولی فقط یک برامدگی در نیمه مسیر حرکت کلید به سمت سمت پایین قرار داره. این برامدگی نشان دهنده نقطه فعال سازی کلید هستش. به این معنی که موقه فشار کلید قبل از ایکه کاملا به پایین برسه ثبت میشه. این کار تجربه تایپ سریع‌تری رو امکان‌پذیر می‌کنه، چون برای فعال کردن کلید لازم نیست تمام مسیر رو به پایین طی کنه، بنابراین به انتخاب ترجیحی تایپیست‌ها تبدیل می‌شه. سوئیچ های Cherry MX Brown یکی از محبوب ترین سوئیچ های کیبورد tactile موجود در بازار هستند.

سوئیچ های Clicky سوئیچ‌های کلیکی از همون مفهوم سوئیچ‌های tactile پیروی می‌کنه، به این معنی که ناهموار هستند، اما در عین حال، از نظر طراحی صداشون بیشتره. این سوئیچ ها یک ضربه همراه با بازخورد صوتی بیشتر ارائه میدن که بسیار رضایت بخشه. با این حال، این می تونه برای بعضی ها هم آزار دهنده باشه، به خصوص در محیط اداری. اگر دوست دارید یک کیبورد کلیکیه خوب داشته باشید، می توانید به سوئیچ های Cherry MX Blue نگاه کنید.

کدوم نوع سوئیچ رو باید بگیرم ؟

بر اساس ویژگی هایی که بالا توضیح دادم، انواع مختلفی از سوئیچ های ارائه شده توسط چندین سازنده وچود داره. Cherry MX محبوب ترین و پذیرفته شده ترین سازنده سوئیچ است و همچنین یکی از اولین کسانی بود که آنها رو بر اساس رنگ طبقه بندی کرد. در درجه اول باید بدونیم که سوئیچ های قرمز یا مشکی linear هستند، سوئیچ های قهوه ای یا شفاف Tactile هستند، در حالی که سوئیچ های آبی یا سبز Clicky هستند. بسته به تولیدکننده کیبورد، اینها میتونند متفاوت باشند، اما بیشتر آنها با کدگذاری رنگ Cherry همسو هستند.

اکثر کاربران سوئیچ‌های linear رو برای بازی توصیه می‌کنند، زیرا آنها یک فشار ثابت ارائه می‌دهند که دقت رو به هر فشار اضافه می‌کند. تایپیست‌ها معمولاً سوئیچ‌های Tactile یا Clicky را ترجیح می‌دهند، چون این امکان را برای تجربه ضربه زدن سریع‌تر به کلید رو فراهم می‌کند. صادقانه بگم، هیچ قانونی در مورد سوئیچ ها وجود ندارد. بسته به ترجیح شخصی خودتون، می تونید یکی از سه گزینه رو انتخاب کنید. من شخصاً از سوئیچ های نوع Clicky استفاده می کنم و به نظر من هم برای تایپ و هم بازی عالی عمل می کنند. با این اوصاف، فاکتورهای خاصی وجود داره که باید هنگام سرمایه گذاری روی کیبورد مکانیکال در نظر بگیرید.

اول از همه، باید مطمئن شوید که سوئیچ ها برای مدت طولانی کار می کنند. شما نمی خواهید پول زیادی را برای صفحه کلیدی که عمر مفیدی ندارد خرج کنید. معمولاً سوئیچ‌های مکانیکال طول عمری بین 50 تا 80 میلیون ضربه زدن دارند و سوئیچ‌های Cherry MX تضمینی برای 100 میلیون ضربه زدن به کلید دارند. به هر قیمتی از خرید صفحه کلید با سوئیچ های مکانیکال ارزون یا ناشناخته خودداری کنید.

مطمئن شید که سوئیچ مناسب رو با مجموعه ای از کلیدهای مناسب دریافت می کنید. بعضی از تولیدکنندگان کیبورد، برای کاهش وزن کلی، کی کپ های low-profile را ارائه می دهند. این نوع کی کپ ها برای کاربرانی که دست‌های کوچک‌تری دارند یا با نیروی سنگین تایپ نمی‌کنند باید استفاده شوند. در این مورد، اطمینان حاصل کنید که روی کیبوردی سرمایه گذاری می کنید که نیروی فنری مناسب و همچنین مسافت بین فشار و ثبت کلید مناسب را ارائه می دهد. یک نیروی فنر قوی می تونه به انگشتتون فشار وارد کنه. به طور مشابه، انتخاب کیبوردی که مسافت کلید کوتاهی رو ارائه میده به این معنیه که لازم نیست همه کلیدها را خرد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

خانه
فهرست
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من
video sex blue porngugu.mobi vtrahe
kanada sex vidoes flexporn.net mallu sex movies
six vidoe com porn-tube-box.mobi orissa sex
malayalam sexe xtubemovies.info nude girls india
نيك زوجات arabsexflesh.com فيديو اباحي
xnxx bollywood actress orgymovs.net sexitelugu
chat bolo zeloporn.com painfull porn
telugu sexy vidios anybunny.pro youjizz india
la vida lena november 26 2021 full episode teleseryeepisodes.com apoy sa langit july 2 2022
some videos of sex orangeporn.info rajasthani sexy bf
3gp kings. com mybeegsex.mobi sunnyleon porn
savitha reddy 3porn.info ananya hot
ketala sex pornudetube.mobi telugu actress xnxx videos
سكس مترجم في الحمام pornotane.net نيك كويتى
age of razzak khan baxtube.mobi softcore99